حجت الاسلام کفیل با تاکید براینکه نگاه جامع اهل بیت(ع) در صحیفه سجادیه بیان شده است، گفت: صحیفه سجادیه کلید حل مشکلات انسان‌ها در عصر کنونی است.

صحیفه سجادیه، مشکل‌گشای انسان امروز است

حجت الاسلام«محمدصادق کفیل»، با اشاره به اینکه مضامین صحیفه سجادیه در سبک زندگی بشر امروز کارآمد است، گفت: صحیفه سجادیه کتاب زندگی برای بشریت است و این اشتباه است که ما این کتاب را محدود به یک زمان خاص نماییم، کما اینکه درست نیست، قرآن کریم را محدود به یک زمان خاص بدانیم.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با یادآوری آنکه صحیفه سجادیه کتابی است که برای همه زمان‌ها و جوامع تنظیم شده و کاربرد دارد، افزود: مضامین صحیفه سجادیه برگرفته از کلام توحیدی است و هر پیشرفتی که صورت گیرد، نیاز است، به این کتاب سرشار از معارف بیشتر توجه شود، امروز فهمی که مسلمانان این عصر از قرآن کریم و صحیفه سجادیه دارند، به مراتب بالاتر، دقیقتر و بیشتر از قرن‌های گذشته است.

 وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد صحیفه سجادیه می‌فرمایند: «خلاصه و عصاره‌ای از تفکرات اهل بیت (ع) در این کتاب گنجانده شده است». از سخنان رهبری می توان این استنباط را داشت که این کتاب بسیار پرمحتوا و غنی از بدو پیدایش و نگارش تاکنون همواره مورد عنایت اهل بیت (ع) بوده است.

 نگاه جامع اهل بیت(ع) در صحیفه سجادیه بیان شده است

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه نگاه جامع اهل بیت(ع) در صحیفه سجادیه بیان شده است، خاطرنشان کرد: زیبایی و ارزشمندی صحیفه سجادیه به این است که هر دعای آن به یک موضوع پرداخته است و عملا این کتاب گهربار برای تغییر جامعه کافی است به این معنا که با مطالعه این کتاب می توانیم به رشد و آگاهی لازم دست یابیم، از طرفی پاسخ هر سوال را می توان در این کتاب یافت، به عنوان مثال گاهی برای انسان این سوال پیش می آید که گفتن حمد خدا  چه اثراتی دارد، در دعای یکم صحیفه سجادیه مفصل به برکات حمد و ستایش پروردگار اشاره شده است و انسان می تواند پاسخ دقیق سوالاتش  را از این کتاب دریافت نماید.

صحیفه تنها کتاب دعا نیست

حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: شناخت اوصاف رسول خاتم(ص)، آشنایی از یاران پیامبر(ص)  و یاران امام زمان(عج) در این کتاب بیان شده است، همچنین امام سجاد(ع) در دعای ۱۷ صحیفه سجادیه با نگاه دقیق و جامع  راهکار برون رفت از وسوسه شیطان را پناه بردن به خدا دانسته و تاکید کرده است که «همه انسان ها نیازمند پناهندگی به خدا هستند. یعنی هیچ کس نمی تواند بگوید: من نیاز به پناهندگی ندارم». برخی تصور می کنند که صحیفه سجادیه تنها کتاب دعا است در صورتی که  در این کتاب ارزشمند در زمینه مباحث تربیتی، روان شناسی، بحث اختلاف نسل ها که جامع نظرات امامان معصوم(ع) است، هم مطالب کاربردی  بیان شده است که می توان از آن بهره برداری نمود.

هرچه از صحیفه سجادیه دور باشیم، خودمان ضرر می کنیم 

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: هرچه از صحیفه سجادیه دور باشیم، خودمان ضرر می کنیم و هرچقدر با این کتاب مانوس باشیم، آثار و برکاتش را در زندگی خواهیم دید، بنابراین ضرورت دارد که از مفاهیم و مضامین این کتاب استفاده کافی و کامل ببریم و در اماکن مقدس و زیارتگاه های واجب التعظیم خودمان را مقید به مطالعه فرازها و مضامین آن نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.